Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
06.07.2006 12:51 - съобщения престояли в Спам над 30 дни автоматично ще се изтриват
Автор: nika Категория: Технологии   
Прочетен: 2386 Коментари: 2 Гласове:
0

Последна промяна: 08.07.2006 09:03


Обявявам конкурс - кой ще намери най-много правописни грешки в заглавното изречение. Наградата е фиш за глоба - неплатен.
Държа да отбележа, че не съм си го измислила аз, а e елемент на българския превод на популярната поща Gmail.
Ще оставя настрана останалите грешки и ще обърна внимание на пропуснатите в изречението запетаи. Защо ли? По моите наблюдения 7 от 10 души системно пропускат запетаите в ситуация като тази.
Според граматическите правила на българския език, обстоятелствените пояснения, елемент на изречението, трябва да бъдат оградени със запетаи, освен ако не са в неговото начало.
Т.е. изречението трябва да придобие следния вид:
Съобщения, престояли в "Спам" над 30 дни, автоматично ще се изтриват.
Ако на автора на изречението не му се пишат запетаи, може да го преправи по следния начин:

Престояли в "Спам" над 30 дни съобщения автоматично ще се изтриват.
Друг е въпросът, че в разглеждания пример изречението не звучи добре обърнато, но идеята е да се демонстрира как може да се избегне употребата на запетаи.
Ако не ми вярвате за горенаписаното, проверете тук или тук.

Забележка: с настоящия постинг не целя да демонстрирам колко много съм чела или колко правилно пиша (за последното пък изобщо не мога да претендирам). Според мен обаче трябва да се обърне внимание на този широко разпространен пропуск.


Тагове:   спам,   съобщения,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. viki02 - НИКА
13.07.2006 12:14
Чудесно би било, ако така между другото всички понаучават по една друга граматическа особеност. Лесно е и с много голяма полза.
Аз ти благодаря, това е добро припомняне, защото тия неща се забравят така или иначе.
Друг е въпросът, че някои често така и не се научават да пишат запетая пред "че". Което ме обезумява. И слагат пълен член по най-смехотворния начин. ДОри в заглавие на сайт с три думи.
Оценявам хрумването ти, много е гот.
цитирай
2. nika - О, не е мое хрумването.
13.07.2006 12:47
Идеята е взаимствана от gramatika.blog.bg. Чудех се дали да пусна подобен постинг, но прочетеното в Gmail определено ме изуми.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: nika
Категория: Технологии
Прочетен: 126855
Постинги: 29
Коментари: 77
Гласове: 182
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Блогрол